Otázky a odpovědi
Rádi odpovíme na veškeré dotazy.
Potřebuji na fotovoltaickou elektrárnu stavební povolení?
Nepotřebujete. Jediné omezení se týká nemovitostí, které se nacházejí v CHKO nebo v památkově chráněném území. U takovýchto staveb by instalace fotovoltaiky neměla ovlivňovat ráz krajiny ani ohrožovat faunu. Proto před výstavbou fotovoltaické elektrárny potřebujete posudek od správy CHKO nebo od památkářů. Velkou výhodou fotovoltaických panelů Schlieger je to, že jsou celočerné. Nemají tedy stříbrný rámec, který správa CHKO považuje za porušení rázu krajiny. Na ostatním území ČR není pro instalaci fotovoltaiky potřeba žádné povolení ani souhlas úřadů.
Jaká je životnost fotovoltaické elektrárny?
Pokud jsou použity kvalitní materiály, slouží fotovoltaická elektrárna několik desítek let. My našim komponentům maximálně věříme, což potvrzujeme tím, že dostanete nadstandardní záruky. U solárních panelů dostanete záruku 25 let na 80 % výkonu, na mechanické součásti panelů 12 let. V případě střídače může činit záruka až 20 let. Na ostatní komponenty, jako jsou jističe, elektroměry či přepěťové ochrany dostanete garanci 2 roky. V praxi u více než 95 % našich instalací není ani po 3 letech potřeba žádná oprava nebo servis.
Kolik díky fotovoltaice ušetřím?
To vždy záleží na mnoha faktorech. Výše úspor se mění už jen podle toho, pro jaký systém fotovoltaiky (s baterií, s tepelným čerpadlem nebo s akumulací do vody) se rozhodnete. Mezi další důležité faktory patří výše vaší spotřeby, ceny vašeho dodavatele elektrické energie a (ne)výhodnost vašich současných zařízení. Pokud teď topíte například elektrokotlem, dokážete díky vhodně navržené fotovoltaické elektrárně ušetřit až 60 % nákladů. Konkrétní výši úspor zjistíte na základě energetického posudku, který vám pečlivě připravíme. Každému zákazníkovi chceme doporučit dlouhodobě nejvýhodnější řešení.
Jaká je návratnost investice u fotovoltaiky?
Návratnost investice u fotovoltaiky závisí na mnoha faktorech a vždy bude do značné míry individuální. Záleží na vaší roční spotřebě energie, počtu osob v domácnosti, způsobu vytápění, ale také na tom, zda plánujete pořizovat nějaké energeticky náročné spotřebiče. Do hry vstupuje i celková situace na trhu s energiemi a samozřejmě zvolené řešení, tedy zda se rozhodnete pro fotovoltaiku s akumulací do vody, do baterie nebo variantu s tepelným čerpadlem.
Doba návratnosti investice u fotovoltaické elektrárny začíná již od 2–3 let. Vzhledem k nárůstu cen energií se dá předpokládat, že bude čím dál, tím kratší. Dobu návratnosti investice uvidíte v rámcové nabídce, kterou vám zpracujeme po vaší nezávazné poptávce.
Nemám střechu na jih. Je to problém?
Pokud nemáte střechu na jih, nic se neděje. Panely lze umístit na východní i západní stranu. V takovém případě se přidávají 2 až 4 panely navíc. To proto, aby elektrárna dosahovala požadovaného výkonu.
Dostanu na fotovoltaickou elektrárnu záruku?
Více než 95 % našich instalací nepotřebuje ani po 3 letech žádné opravy či servis. Přesto k našemu produktu dostanete štědré délky záruk. U fotovoltaické elektrárny dáváme garanci:
✓ 30 let na 80 % výkonu fotovoltaických panelů,
✓ 12 let na mechanické součástky panelů,
✓ 10 let na střídač s možností připlacení prodloužené záruky na 20 let,
✓ 2 roky na ostatní komponenty fotovoltaiky (přepěťové ochrany, jističe, elektroměr, kotvicí materiál apod.),
✓ 10 let nebo 6000 cyklů na baterie (podle toho, co uplyne dříve).
Kdy a jak zaplatím?
Do dvou týdnů od podpisu smlouvy požadujeme zálohu ve výši 60 % z celkové ceny. Uhrazením zálohy nám definitivně potvrdíte, že je váš zájem vážný. My následně objednáme potřebné komponenty a začneme s pracemi. Zbylá částka se platí do 14 dnů od vystavení faktury, kterou vám zašleme po uvedení systému do provozu.
Co když se něco pokazí? Pomůže mi váš servis?
Samozřejmě. Pokud máte s tepelným čerpadlem, fotovoltaikou či solárním systémem jakékoliv potíže, zavolejte na servisní linku 226 223 880. Ve všední dny a v sobotu funguje od 9 do 16 hodin. V nedělí a o svátcích jsou naši servisní technici k zastižení od 9 do 13 hodin.
Většinu potíží s vámi dokážeme vyřešit po telefonu. Často se totiž nejedná o závadu, ale jen o nevhodné nastavení systému. Náš servisní tým díky mobilním aplikacím snadno odhalí příčinu problému a poradí vám, jak tepelné čerpadlo, fotovoltaiku nebo systém ohřevu vody uvést znovu do plného provozu.
Pokud není problém v nastavení systému, ale jedná se o vážnější poruchu, vyšleme k vám zdarma naše techniky. Jejich sídla máme promyšleně rozmístěné po celé republice, takže bez problémů přijedou i do toho nejodlehlejšího kouta ČR.
Naši technici k vám dorazí nejpozději do týdne od oznámení problému. V urgentních případech (třeba když vám vypadne tepelné čerpadlo v průběhu zimy) vás obsloužíme přednostně – nejpozději do 3 pracovních dní.
Naprostá většina našich zákazníků ale servis nikdy nevyužije. Proč? Více než 95 % našich zařízení nepotřebuje ani po 3 letech žádné opravy či servis. Navíc dostanete štědré délky záruk (například 30 let na výkon fotovoltaických panelů nebo 10 let na kompresor tepelného čerpadla). Služby našeho servisu máte samozřejmě po dobu záruční lhůty zcela zdarma.
Jsou vaše výrobky z Číny?
Většinu našich produktů navrhujeme a vyvíjíme v České republice. Následnou výrobu svěřujeme pečlivě vybraným výrobcům v Asii.
Může o dotaci zažádat cizinec?
Ano, příspěvek mohou získat i občané bez české státní příslušnosti – za předpokladu, že jsou majiteli objektů, které dotační podmínky splňují.
Jak vypadá celý proces u fotovoltaické elektrárny?
O vaši zakázku se postaráme od A do Z – od úvodní konzultace až po vyplacení dotací a servis fotovoltaiky. Vše začíná vaší nezávaznou poptávkou. Podívejte se, jak vypadá celý postup krok za krokem.
Kolik mě bude stát fotovoltaická elektrárna?
Finální cenu ovlivňuje mnoho aspektů. Ve Schliegeru vám nabízíme kompletní řešení od A do Z, tedy od první konzultace až po vyřízení dotací a servisní služby. Konečná částka se skládá z ceny panelů a dalších komponent, montáže, nákladů na dopravu a servisu po dobu platnosti záruky. Do ceny rovněž promlouvá, jestli zvolíte řešení s akumulací do baterie, do vody či kombinaci fotovoltaiky s tepelným čerpadlem.
Primárně výslednou cenu určuje požadovaná výkonnost fotovoltaické elektrárny. Ta se volí podle roční spotřeby energie domácnosti. Čím vyšší požadovaný výkon elektrárny, tím nákladnější je pořízení solárních panelů. V praxi se totiž musí nainstalovat větší množství panelů nebo výkonnější modelové řady.
Podívejte se na příklady cen fotovoltaiky:
✓fotovoltaická elektrárna o velikosti 5,5 kWp s akumulací do baterie: 202 960 Kč (bez dotace: 395 960 Kč),
✓fotovoltaická elektrárna o velikosti 4,95 kWp s akumulací do vody: 160 722 Kč (bez dotace: 230 222 Kč),
✓fotovoltaická elektrárna o velikosti 10 kWp s využitím přebytků pro vytápění domu tepelným čerpadlem: 351 641 Kč (bez dotace: 551 641 Kč).
Mají vaše výrobky certifikaci pro český a EU trh?
Ano, všechny výrobky, které prodáváme, mají certifikace a odpovídají nejvyšším požadavkům na kvalitu a bezpečnost. Certifikace a jejich platnost si můžete ověřit na stránce u každého produktu v naší nabídce.
Jak je náročná údržba fotovoltaiky?
Fotovoltaická elektrárna je téměř bezúdržbová. Jen za extrémních mrazů je v horských oblastech potřeba odstraňovat sníh z panelů. Na většině území ČR ale sníh odtaje sám, protože panely mají vyšší teplotu. Dále je dobré občas zkontrolovat, jestli nejsou panely zapadané listím. Jinak pro správný chod fotovoltaické elektrárny nemusíte dělat vůbec nic.
Jak probíhá proces vyřízení dotace Nová zelená úsporám?
Jakmile podepíšete smlouvu o instalaci fotovoltaické elektrárny a zaplatíte zálohovou fakturu, začneme s přípravou podkladů pro vaši žádost o dotaci. Vytvoříme projektovou dokumentaci pro dotaci a zároveň žádost o první paralelní připojení u distributora.
Na základě e-identity za vás žádost o dotaci podáme u Státního fondu životního prostředí (SFŽP), který příspěvky z programu Nová zelená úsporám vyřizuje. Vy se tak nemusíte o nic starat.
Po akceptaci žádosti o dotaci ze strany SFŽP se můžeme pustit do samotné instalace. Poté následuje revizní kontrola a zároveň vystavení technické zprávy pro distributora. Pokud bylo nutné do původního projektu provést změny, projektovou dokumentaci pro dotaci i pro distributora upravíme.
Následně vám vystavíme druhou zálohovou fakturu a po jejím uhrazení k vám přijede technik od distributora, který provede kontrolu a připojení k distribuční síti. Po úspěšném připojení zašleme všechny potřebné dokumenty o realizaci prací na SFŽP. Nejpozději do 9 týdnů od schválení vám bude dotace vyplacena bezhotovostně na bankovní účet.
Délka celého procesu od podpisu smlouvy, přes instalaci až po vyplacení dotace se liší. Pokud s instalací zařízení a vyřízením dotace spěcháte, doporučujeme uhradit zálohové faktury v co nejkratším termínu.
Jak funguje fotovoltaická elektrárna v zimě?
Během zimních měsíců u nás slunce svítí po výrazně kratší dobu než v létě. Proto fotovoltaika v zimě nedosahuje tak vysokých výkonů jako v letním období. Během zimy rovněž nedochází k přetokům do sítě. Vše, co pomocí fotovoltaiky vyrobíte, sami spotřebujete.
Přesný výkon fotovoltaické elektrárny v zimních měsících se nedá obecně stanovit, protože se odvíjí od řady faktorů (lokalita, sklon střechy, orientace střechy, okolní zástavba…). Rádi vám ale vypracujeme odhad, ve kterém graficky znázorníme předpokládaný výkon vaší fotovoltaické elektrárny v jednotlivých měsících.
Klesá po letech výkon fotovoltaiky?
Ano, výkon fotovoltaických panelů v průběhu let skutečně klesá. Za kvalitou našich výrobků si však stojíme , a proto na ně dostanete luxusní záruky. Garantujeme, že výkon panelů za 30 let nepoklesne pod 80 %. Pokud by se výkon snížil více, můžete fotovoltaické panely reklamovat. Možná se ptáte, proč vůbec k poklesu výkonu dochází? Způsobuje ho běžné opotřebení slunečním svitem. Navíc fotovoltaiky od nás fungují i v zimě.
Jakou mám jistotu, že dostanu dotaci?
Zajistit úspěšné zažádání i vyplacení dotace na fotovoltaickou elektrárnu a solární ohřev vody se nám podaří téměř vždy. Problematický průběh může nastat pouze v případě, že nesplňujete podmínky dotačního programu Nová zelená úsporám nebo když se vámi uvedené informace ukážou jako nepravdivé.
Naši zkušení a informovaní specialisté s vámi podmínky dotačního programu do detailu proberou. Nemusíte se tedy obávat, že jim neporozumíte. Poradíme vám, co pro splnění podmínek dotace učinit a budeme vám po celou dobu nápomocni.
Jsou potřeba pravidelné revize fotovoltaické elektrárny?
Ne. Jediná revize, kterou potřebujete, probíhá před prvním spuštěním fotovoltaiky. Postará se o ni náš servisní technik. Žádné další revize potřeba nejsou.
Co mám dělat, když mám zájem o fotovoltaickou elektrárnu?
Pokud uvažujete o pořízení fotovoltaické elektrárny, vyplňte náš krátký formulář. Jeden z našich technických specialistů se vám do 4 dnů od odeslání nezávazné poptávky ozve, představí vám dostupné možnosti a poznamená si všechny informace potřebné k tomu, abychom zpracovali rámcovou nabídku. Tu obdržíte nejpozději do dalších dvou dnů.
Můžu kvůli fotovoltaice vyhořet?
Riziko vzplanutí fotovoltaického systému je velmi malé. Pravděpodobnost, že některá část fotovoltaiky začne samovolně hořet, je podobná jako v případě mobilního telefonu připojeného k nabíječce. Tedy téměř nulová. Navíc případná rizika naprosto minimalizujeme důsledným dodržováním legislativy a také instalací bezpečnostních prvků.
Největší riziko vznícení hrozí u střídače. Proto jej nikdy neumísťujeme na hořlavý povrch. Na stěnu nejprve nainstalujte protipožární žáruvzdornou desku a až na ni připevníme střídač. Myslíme i na další rizikovou součást fotovoltaiky – kabeláž. Vedeme ji výhradně po nehořlavé trase.
V souladu s českými technickými normami (ČSN) od zákazníků vyžadujeme hromadné dálkové ovládání (HDO). Díky němu může distributor vzdáleně ovládat celou fotovoltaickou elektrárnu a v případě požáru ji vypnout. Krizová linka vašeho distributora funguje nonstop.
I s fotovoltaikou na střeše můžete zkrátka v klidu spát.
Kdy a jak za fotovoltaiku zaplatím?
Do dvou týdnů od podpisu smlouvy požadujeme zálohu ve výši 60 % z celkové ceny. Uhrazením zálohy nám definitivně potvrdíte, že je váš zájem vážný. My následně objednáme solární panely, další potřebné komponenty a začneme s pracemi. Zbylá částka se platí do 14 dnů od vystavení faktury, kterou vám zašleme po uvedení fotovoltaiky do provozu.
Jak funguje naše mobilní aplikace pro fotovoltaiku?
Pro monitoring fotovoltaických elektráren Schlieger používáme mobilní aplikaci od světoznámé společnosti Solarman. Díky ní můžete na tabletu či mobilu sledovat data, analýzy a grafy zachycující vše, co se týče výroby elektřiny, stavu baterie či odběru energie z distribuční sítě.
Mobilní aplikace slouží také našemu servisu. Pokud se vám při běhu vaší fotovoltaické elektrárny něco nezdá nebo si nevíte rady, zavolejte nám (226 223 880). Servisní technici na počítači hned uvidí aktuální nastavení vaší fotovoltaiky a rádi vám poradí, jak ji dát znovu do bezvadného chodu. Takto na dálku vám dokážeme pomoci až s 60 % servisních událostí.
Kdo mi bude dílo montovat?
Ve Schliegeru si zakládáme nejen na kvalitě našich produktů, ale také na precizní instalaci. Právě proto na montáže nevyužíváme neprověřené externí dělníky, ale výhradně vlastní týmy profi montážníků. Pravidelně je proškolujeme, a tak si hravě poradí rovněž se všemi inovacemi. I díky tomuto přístupu nepotřebuje 95 % našich instalací žádný servis ani po 3 letech provozu.
ZDARMA osobní konzultace
Přímo na místě zhodnotíme nemovitost a doporučíme nejvýhodnější řešení.
15 379 realizací po ČR
Jsme skutečná jednička trhu. Solární systém i tepelné čerpadlo vám postavíme kdekoliv.
Zajištění vyřízení dotace
Vyřídíme vám dotaci v plné výši po splnění všech podmínek programu NZÚ.
Štědré záruky
Nadstandardní záruky až 25 let nejen na materiál, ale také na práci.